Dobra kondycja przez całe życie

Zadbaj o swoje zdrowie!

Aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem naszego życia. Codzienność i czynności związane z ruchem towarzyszą nam stale i już od najmłodszych lat kształtujemy wzorce aktywności, dbając o swoją kondycję – dla zdrowia, równowagi i przyjemności.

Z wiekiem w naszym organizmie następują zmiany, stajemy się bardziej zmęczeni, zestresowani, spada nasza odporność, mamy problemy z koncentracją  i kondycją.

Doskonałym sposobem, aby powstrzymać ten proces jest właśnie aktywność fizyczna. Systematyczne ćwiczenia, więcej ruchu na świeżym powietrzu sprawią, że przybędzie nam więcej energii życiowej, a co za tym idzie poprawią zdrowie i spowolnią proces starzenia organizmu.

Oprócz codziennej aktywności takiej jak spacery, ważne są ćwiczenia przyspieszające czynności serca jak jazda na rowerze, czy pływanie oraz ćwiczenia kształtujące siłę i elastyczność mięśni. Wszystkie rodzaje aktywności warto dostosować do naszego stanu zdrowia i wieku, aby dawały jak najlepsze efekty.

Najważniejsze aby ćwiczyć systematycznie!

  

Jak najlepiej wdrożyć plan aktywności w codzienne funkcjonowanie?

Zacznij powoli, może na początek od spaceru? Stopniowo przedłużaj czas i rodzaj wykonywanych ćwiczeń, tak aby nie sprawiały bólu i dawały satysfakcję. Pamiętaj o rozgrzewce! Urozmaicaj codzienne ćwiczenia, stawiaj nowe cele i zmieniaj tempo ćwiczeń. Nie zapominaj o nawodnieniu organizmu. Może w towarzystwie będziesz miał więcej motywacji do codziennej aktywności. Jeśli potrzebujesz wsparcia lub odczuwasz dyskomfort warto skonsultować plan ćwiczeń ze specjalistą, poradź się trenera jaki rodzaj aktywności będzie dla ciebie najlepszy.

 

 

I pamiętaj:

Nigdy nie jest za późno aby zacząć ćwiczyć!

 

 

Co wybrać na początek?

  • poranna gimnastyka, wykonywana (w miarę możliwości) przy otwartym oknie, trwająca od 10-20 minut, którą należy przeprowadzić po przebudzeniu i przed pierwszym posiłkiem; dobór ćwiczeń w pełni dowolny – najlepiej, by były one w miarę proste i nie powodowały one bólu oraz nie stanowiły obciążenia dla stawów,
  • spacery, najlepiej w lesie, parku lub innych oazach miejskiej zieleni; powinny być one wykonywane w formie spokojnego marszu,
  • jazda na rowerze, która poprawia wydolność organizmu,
  • pływanie, zalecane szczególnie osobom, które powinny odciążać stawy,
  • „nordic walking”, czyli marsz z kijkami,
  • Tai-Chi, czyli ćwiczenia Dalekiego Wschodu, opierające się na powolnych, rytmicznych ruchach, połączonych z prawidłowym sterowaniem oddechem,
  • pilates, będący systemem ćwiczeń, opartym na elementach jogi, gimnastyki, ćwiczeń izometrycznych i baletu. Zajęcia z pilatesu odciążają kręgosłup i prowadzą do ogólnej poprawy zdrowia, uczą także prawidłowego oddechu,
  • joga – zajęcia mają na celu przede wszystkim poprawienie stanu zdrowia, a ponadto są one doskonałym sposobem na pozbycie się stresu i napięć emocjonalnych,
  • aqua-aerobic – czyli aerobik w wodzie, doskonały sposób na odciążenie stawów przy wzmożonym wysiłku fizycznym.

 

Mówią, że sport to zdrowie…

zadbaj więc o swoją aktywność,

to doskonały sposób na poprawę funkcjonowania naszego organizmu.

MEDASCO S.A.
Sanatoria
Rehabilitacja
Telefon:
71 71 999 99


Koordynator:
733 355 229
biuro@medasco.pl